Försäljningsvillkor (Sverige)
Kontakt
Så här kommer du enklast i kontakt med oss:
Telefon: 033-13 66 30 (måndag-fredag 08.00-18.00)
Brev: Cabom AB, Gässlösavägen 33, 504 41 Borås
Besökadress: Gässlösavägen 33, 504 41 Borås
Internet: www.cabom.se
E-mail: info@cabom.se, kundtjanst@cabom.se
Betalningsvillkor
Vi har valt att ha Klarna som samarbetspartner, allt för att du som kund ska få en trygg och säker motpart när det gäller faktura, konto, delbetalning, kortbetalning eller Swish. Alla betalningsalternativ är naturligtvis SSL krypterade och sker via mycket hög säkerhetsnivå.
Klarna Faktura heter Billie från v.4 – 2024.
Vi erbjuder tillsammans med Klarna att handla mot faktura – from. V4 sköter Billie GmbH hanteringen och säkerheten i kassan/check-outen. Billie är experter när det gäller säkerhet på nätet och Klarna kommer fortfarande vara vår avtalspart. Ni får en kredittid på 30 dagar vilket innebär att ni betalar först när ni får varan. Klarna kommer göra en kreditprövning på ert personnummer. Även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den han utsäger sig för att vara. Detta medför att om du vill leverera din beställning till en annan adress än den folkbokföringsadressen måste ni ange en annan leveransadress. Detta finner ni ett extra adressfält för i kassan. Vid leverans till annan adress än folkbokföringsadressen måste du även välja ett annat betalningsalternativ än faktura.
Klarna Konto hanteras via Billie från v.4 – 2024.
Vi kan även erbjuda Klarna konto. Det ger er en möjlighet att dela upp er betalning på 24 månader. Inget krav på lägsta ordervärde. För detta alternativ betalar ni en ränta på f n 19,5% samt en aviseringsavgift på 29:- per månad.
Vi erbjuder även tillsammans med Klarna en möjlighet till Delbetalning. Detta ger er möjlighet att dela upp betalningen på 3, 6, 12 eller 24 månader – hur kostnadsbilden ser ut ser ni om ni följer denna länk: https://x.klarnacdn.net/hpp/calculator/v1/index.html?country=se
Delbetalning förutsätter ett lägsta ordervärde på 1000 kr. Klarna kommer göra en kreditprövning på ert personnummer. Även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den han utsäger sig för att vara.
Övriga betalningsmöjligheter
Vi erbjuder även trygga betallösningar för kortbetalningar i Kassan för bl.a. Visa, Mastercard – fler kortaktörer kan erbjudas och finns då angivna som ett alternativ i kassan (check-outen). All betalnings-information är krypterad med SSL (Secure Sockets Layer) och sker via mycket hög säkerhetsnivå. Dina kortuppgifter varken lagras eller registreras av oss eller via betalväxeln. Hanteringen uppfyller kraven för PCI-DSS. För att genomföra kortbetalning krävs ett svenskt kort och en svensk IP-adress. För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas dataskyddspolicy och du kan läsa mer om detta genom att följa länken här: https://docs.klarna.com/klarna-checkout/legal-and-privacy/
Postförskott
Detta betalsätt kan vi tyvärr ej längre erbjuda.
Priser
Alla priser är angivit inklusive svensk moms.
Fraktavgifter
En frakt på 50kr tillkommer oavsett vikt eller värde.
Leveranstid
Varorna skickas normalt samma dag om beställning läggs innan 15.00
Leveranssätt
Hemleverans
På tyngre varor, normalt över 20kg levereras produkten direkt hem. Bor du i lägenhet levereras produkten till husets port. Bor du i eget hus lämnas produkten vid tomtgräns. Ingen bärhjälp är möjlig. När produkten har anlänt till transportören kommer denna att ta kontakt med er för att komma överens om en leveranstid. (var därför noga med att ange ert mobil nummer)
Paket leverans
För produkter, normalt under 20kg levereras produkten till närmsta utlämningsställe. Har du angett ditt mobilnummer kommer du att få en SMS avisering om att produkten finns att avhämta. Annars kommer du att bli aviserad via e-post.
Transportskador
Ta för vana att alltid inspektera ytteremballage för att säkerställa att det inte är transportskadat. När ni packat upp varan inspektera även produkten. Om ni upptäcker en transportskada anmäler ni detta inom 7 dagar till oss. Vid hemleverans, påtala emballage skada till transportören och be denne göra en notering om detta på fraktsedeln. Beroende på felets omfattning byts produkten mot ny eller om felet går att avhjälpa med att skicka en ny del. Observera att ni inte ska använda varan eller slänga emballaget då detta kan komma att inspekteras.
Leveransförsening
Blir leveransen försenad kommer ni att få ett meddelande om detta via E-post. Kunden har rätt att häva köpet om det uppstår en leveransförsening.
Outlösta Paket
Om ni väljer att inte lösa ut ert paket/ försändelse måste vi debitera er för våra faktiska kostnader vilket för närvarande är 250 kr. Det är därför viktigt att om ni vill åberopa er ångerrätt att ni först löser ut paket/ försändelsen.
Ångerrätt/Öppet köp/Reklamation
Du har 14 dagars ångerrätt på varor köpta via postorder/Internet. Varan skall vara i nyskick, komplett i sin originalkartong med ev. manualer/tillbehör samt helt oskadd. Bifogat din retur skall också en kopia på fakturan finnas (se nedan för mer detaljer). När det gäller batterier, hygienartiklar samt vuxenartiklar så byter vi bara dessa vid felexpediering eller vid fabrikationsfel. Om du ångrat köpet eller felaktigt beställt varan så står du för returkostnaden. Om det är vi som gjort fel så står självklart vi för denna kostnad.
Om du vill returnera en vara så kan du dra en kopia på din faktura och notera på kopian:
- En så detaljerad fel beskrivning som möjligt
- Ange om du vill ha varan utbytt till samma vara, utbytt mot annan vara eller pengar tillbaka
- Det kontonummer du vill ha pengarna insatta på (om det inte anges något kontonummer så skickas pengarna tillbaka med postgiroutbetalning, vilket Posten debiterar dig en avgift för vid uthämtandet av pengarna)
- Skriv gärna också ett telefonnummer där vi kan nå dig under dagtid ifall vi skulle ha några frågor
Vår målsättning är att din retur alltid skall vara åtgärdad 5 arbetsdagar från den dag då vi fått in den till oss. Är du osäker på hur du ska packa din retur/reklamation så kontakta oss gärna på kundtjänst 033-136630 före du skickar den.
Returadressen är: Cabom AB Gässlösavägen 33 504 41 Borås.
Välkommen som kund önskar,
Jonas Wallenius, VD